ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის (TMTM ან შუა დერეფნის) განვითარებას დიდი მნიშვნელობა აქვს ყაზახეთისთვის, როგორც ენერგორესურსების და სტრატეგიული საქონლის საიმედო მიმწოდებლისთვის ევროპისა და გლობალური ბაზრებისთვის, მათ შორის შეერთებული შტატებისთვის.
ამის შესახებ ყაზახეთის ვაჭრობისა და ინტეგრაციის მინისტრმა არმან შაკალიევმა სამარკანდში (უზბეკეთი) C5+1 მინისტერიალზე განაცხადა.
ყაზახეთი გახდა ევრაზიის ყველაზე მნიშვნელოვანი სატრანსპორტო და ლოგისტიკური ცენტრი, რომელიც გთავაზობთ 11 საერთაშორისო სატრანზიტო მარშრუტს - 5 სარკინიგზო და 6 ავტომაგისტრალს.
„ჩვენ ასევე მზად ვართ ჩვენი წვლილი შევიტანოთ გლობალური მიწოდების ჯაჭვის ქსელების დასაცავად. ცენტრალური ტრანსკასპიური ქსელი გამოვლინდა, როგორც ყველაზე მდგრადი სატრანსპორტო ქსელი, რომელიც აკავშირებს ცენტრალურ აზიას ტრანსევროპულ სატრანსპორტო ქსელთან. ბოლო სამი წლის განმავლობაში ამ მარშრუტზე საკონტეინერო მოძრაობა 13-ჯერ გაიზარდა“, - განაცხადა მინისტრმა.
C5+1 მინისტრთა კონფერენციის ფარგლებში, არმან შაკალიევი შეხვდა შეერთებული შტატების საერთაშორისო განვითარების სააგენტოს (USAID) ადმინისტრატორს სამანტა პაუერს.
შეხვედრაზე განიხილეს ორმხრივი და რეგიონული თანამშრომლობის საკითხები, მათ შორის. დიგიტალიზაციის, ეკოლოგიის, განახლებადი ენერგიის საკითხები და შუა დერეფნის პერსპექტივები.
შეგახსენებთ, რომ 24 ოქტომბერს სამარყანდში C5+1 მინისტერიალი გაიმართა. C5+1 ფორმატი არის მთავარი დიპლომატიური პლატფორმა ცენტრალური აზიის ქვეყნებს შორის: ყაზახეთი, ყირგიზეთი, ტაჯიკეთი, თურქმენეთი და უზბეკეთი აშშ-ს მთავრობასთან ურთიერთობისთვის.
შეგახსენებთ, რომ შუა დერეფანი აკავშირებს ჩინეთისა და ევროკავშირის ქვეყნების საკონტეინერო სარკინიგზო სატვირთო ქსელებს ცენტრალური აზიის, კავკასიის, თურქეთისა და აღმოსავლეთ ევროპის ქვეყნების გავლით.
მრავალმხრივი მულტიმოდალური სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურა აკავშირებს კასპიისა და შავი ზღვების საბორნე ტერმინალებს ჩინეთის, ყაზახეთის, აზერბაიჯანის, საქართველოს, თურქეთის, უკრაინის და პოლონეთის სარკინიგზო სისტემებთან.
შუა დერეფანი ხელს უწყობს ტვირთების გადაზიდვის ზრდას ჩინეთიდან თურქეთამდე, ასევე ევროპის ქვეყნებში და საპირისპირო მიმართულებით.
ამ დერეფნის გასწვრივ გამავალი ბლოკის მატარებელი საქონელს ჩინეთიდან ევროპაში აწვდის საშუალოდ 20-25 დღეში და ეს არის ამ სატრანსპორტო დერეფნის ერთ-ერთი მთავარი უპირატესობა.
უახლესი
12 საათის წინ
საქართველოს ეროვნული ბანკი „თვის მიმოხილვას“ აქვეყნებს13 საათის წინ
მუხიანში სკვერის რეაბილიტაცია სრულდება